Φωτεινή Δάρρα: «Έχω το παιδί μου, πάντα έχω να νοιαστώ για κείνην και το γεγονός αυτό με κάνει να ξεπερνώ τα όποια προβλήματα στη δουλειά μου»


Η Φωτεινή Δάρρα είναι μια καταξιωμένη καλλιτέχνις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Είναι η ερμηνεύτρια της τηλεοπτικής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στην Αθήνα, καθώς και της έναρξης του διαγωνισμού της Eurovision, επίσης στην Αθήνα. Είναι η πρώτη ελληνίδα που τραγούδησε στην Αγία Ειρήνη στην Κωνσταντινούπολη, σε συναυλία υπό την αιγίδα του Πατριαρχείου. Έχει τραγουδήσει σε σπουδαία θέατρα και συναυλιακούς χώρους του εξωτερικού, σε συνεργασία με διεθνείς οργανισμούς:  Lincoln Center New York, United Nations New York (Ηνωμένα Έθνη Νέα Υόρκη), United Nations Paris (Ηνωμένα Έθνη Παρίσι), National Theater Paris (Εθνικό Θέατρο Γαλλίας),  καθώς και στην Ελλάδα σε εμβληματικούς χώρους όπως το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, το Ωδείο Ηρώδου Αττικού, το Μέγαρο Μουσικής, η Μικρή Επίδαυρος κ.άλ. Έχει  συνεργαστεί με σημαντικούς Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες: Μίκη Θεοδωράκη, Μίμη Πλέσσα, Νίκο Μαμαγκάκη, Γιάννη Μαρκόπουλο, Δημήτρη Παπαδημητρίου, τον διεθνή τενόρο Rolando Villazon, τον αστέρα του μιούζικαλ του West End Ramin Karimloo κ.άλ. Έχει τραγουδήσει επανειλημμένως τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι, αλλά και άλλων μεγάλων ελλήνων και ξένων συνθετών, δημιουργώντας μια σχέση με το κοινό που διαρκεί μέσα στον χρόνο. η συνέντευξη που ακολουθεί πραγματοποιήθηκε λίγο μετά την ολοκλήρωση της μοναδικής συναυλίας της στον εμβληματικό αρχαιολογικό χώρο των Δελφών, την βραδιά της αυγουστιάτικης πανσελήνου, στις 3/8/2020, απ’ όπου και μεταδόθηκε ζωντανά σε ολόκληρο τον κόσμο, μέσω διαδικτύου. Μπορείτε να παρακολουθήσετε χαρακτηριστικά στιγμιότυπα από την μυσταγωγική αυτή βραδιά στο κανάλι μας στο YouTube.

Μία βραδιά συγκλονιστική, μοναδική, μαγική και ανεπανάληπτη! Με πρωταγωνιστές την συγκλονιστική ερμηνεία της μοναδικής Φωτεινής Δάρρα και την μαγική ατμόσφαιρα του Αρχαιολογικού χώρου των Δελφών, υπό το φως της ανεπανάληπτα εντυπωσιακής αυγουστιάτικης πανσελήνου!

Πώς αισθανθήκατε που τραγουδήσατε για πρώτη φορά στον ιερό χώρο των Δελφών, στον ομφαλό της γης, κατά τους αρχαίους;

Αισθάνομαι ότι ένα όνειρό μου έχει εκπληρωθεί, ένα μεγάλο όνειρο! Ήταν ένα όνειρο που είχα από πολύ νέα, πολύ μικρή. Είναι κυριολεκτικό αυτό που λέω, το έβλεπα στο όνειρό μου. Έβλεπα ότι βρίσκομαι σε ένα άδειο αρχαίο θέατρο, έναν αρχαιολογικό χώρο, όπου περπατούσα νύκτα μόνη μου. Όταν επισκέφθηκα τον αρχαιολογικό χώρο των Δελφών, συνειδητοποίησα ότι επρόκειτο για αυτόν τον χώρο! Ήταν ένα déjà vu, ένα πολύ περίεργο πράγμα! Έτσι σήμερα έζησα στην κυριολεξία το όνειρό μου, το όνειρο να βρεθώ σ’ αυτόν τον χώρο, να τραγουδήσω, να νιώσω την ευλογία αυτού του τόπου, να νιώσω το αεράκι στο δεύτερο τραγούδι -ήταν σαν να φυσούν ένα αεράκι οι θεοί- και να αισθανθώ και την αγάπη όλων των ανθρώπων που βρέθηκαν μαζί, των ανθρώπων που παρ’ όλες τις δυσκολίες αψήφησαν τα προβλήματα, αψήφησαν τον φόβο τους, τον άφησαν κατά μέρος, ήρθαν και γίναμε μια αγκαλιά! Παρ’ όλο που τους έβλεπα με τις μάσκες, έβλεπα τα μάτια τους να χαμογελούν! Πολύ περίεργο, πολύ διαφορετικό! Για μας πιο περίεργο, διότι έβλεπα μια εικόνα, η οποία ήταν πάρα πολύ δύσκολη, πραγματικά! Αν κάποιος μας το έλεγε ένα χρόνο πριν, ότι θα δούμε μια τέτοια εικόνα, δεν νομίζω ότι θα το πιστεύαμε!

Η συναυλία αυτή μεταδόθηκε ζωντανά, μέσω διαδικτύου, σε ολόκληρο τον πλανήτη. Μπορεί το γεγονός αυτό να στρέψει το ενδιαφέρον των ξένων προς τους Δελφούς και την Ελλάδα γενικότερα;

Η αλήθεια είναι ότι οι Δελφοί δεν έχουν ανάγκη διαφήμισης, από εμάς ειδικά. Εμείς έχουμε ανάγκη τους Δελφούς! Θέλω να πω ότι είναι ένας πάρα πολύ σημαντικός τόπος και πρέπει να καταλαβαίνει κανείς, να συνειδητοποιεί, ότι πολλές φορές είμαστε «λίγοι», μικρότεροι, από το μέρος στο οποίο βρισκόμαστε. Οι Δελφοί, λοιπόν, δεν έχουν καμιά ανάγκη από την δική μας διαφήμιση. Αυτό που είναι σημαντικό είναι να δουν οι Έλληνες ομογενείς, αλλά και οι ξένοι, ότι υπάρχει ζωή στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή και μάλιστα ότι υπάρχει πνευματική ζωή, ότι υπάρχει πολιτισμός, ο οποίος είναι ζωντανός και εκπέμπει από τους Δελφούς. Αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο, ένα ηχηρό μήνυμα προς τα έξω, γιατί είμαστε μια χώρα που τα κατάφερε καλά, παρ’ όλο που είμαστε σε μία φάση που έχουν αυξηθεί τα κρούσματα για πολλούς λόγους, τους οποίους όλοι συζητούμε μεταξύ μας και μάλλον τους γνωρίζουμε, αλλά παρ’ όλο αυτά είμαστε μία χώρα που γενικά τα κατάφερε καλά και ελπίζω να συνεχίσουμε έτσι. Πολιτισμός και τουρισμός στην Ελλάδα είναι ένα! Αυτό πρέπει να το καταλάβουμε και να το ξέρουμε, διότι ο τουρισμός χωρίς τον πολιτισμό είναι μισός, είναι κουτσός. Και ο πολιτισμός όμως είναι βασισμένος στο ότι είμαστε σ’ αυτήν την συγκεκριμένη περιοχή, σ’ αυτήν την συγκεκριμένη χώρα, όπου αναπτύχθηκε ο πολιτισμός ακριβώς επειδή οι κλιματολογικές συνθήκες ευνοούσαν την ανάπτυξη της δημοκρατίας, του πολιτισμού, της καλής αισθητικής, που αποτυπωνόταν μέσα στα ήθη και τα έθιμα των Ελλήνων.

Σπουδάσατε μουσική στο Εθνικό Ωδείο και υποκριτική. Ποια ήταν η πρώτη φορά που συνειδητοποιήσατε ότι το τραγούδι θα είναι τελικά το επάγγελμά σας;

Δεν το κατάλαβα ακριβώς, θέλω να πω, δεν το αποφάσισα, δεν υπήρξε η στιγμή που αποφάσισα ότι θα σταματήσω να είμαι ηθοποιός και θα γίνω τραγουδίστρια και δεν σταμάτησα ποτέ! Διότι παρ’ όλο που δεν βρίσκομαι σε παραστάσεις αυτή τη στιγμή και δεν παίζω ως ηθοποιός, αισθάνομαι ότι η ερμηνεία είναι μέσα στο τραγούδι. Η ερμηνεία είναι πάρα πολύ βασικό κομμάτι του τραγουδιού, ίσως το σημαντικότερο. Για μένα, ούτως ή άλλως, αυτές οι τέχνες είναι μία και μου αρέσει να δένονται μεταξύ τους. Διότι η τέχνη είναι μία, οι εκφράσεις της είναι διαφορετικές. Εκφραζόμαστε στο θέατρο μέσα από τη φωνή μας, όπως και στο τραγούδι, η μία περίπτωση είναι ο λόγος μας, στην άλλη περίπτωση έρχεται και η μουσική να συμπληρώσει τον λόγο μας, αλλά ο λόγος υπάρχει και στις δύο περιπτώσεις. Έπειτα τα εικαστικά δεν είναι κοντά στην αισθητική μιας παράστασης, δεν είναι μία έκφραση και αυτή καλλιτεχνική, είναι μια άλλη πλευρά. Όλες οι τέχνες είναι μία, απλώς έχουν διαφορετικές εκφράσεις!

Ποιοι υπήρξαν oι δάσκαλοί σας στην αρχή της καριέρας σας ή και νωρίτερα;

Καταρχάς, η πρώτη μου δασκάλα στο Δημοτικό, η κυρία Αριστέα, η οποία ήταν πολύ αυστηρή, αλλά ήταν και μια πολύ καλή δασκάλα. Ήταν μια δασκάλα που μου έμαθε να αγαπώ το διάβασμα, ήταν μια δασκάλα η οποία έμεινε στην μνήμη μου χαραγμένη για πάντα! Μετά ήταν πάλι δασκάλα, η δασκάλα μου, η ιστορικός, η οποία έφυγε από τη ζωή ενώ μας δίδασκε Ιστορία στο Γυμνάσιο. Και πάλι οι δάσκαλοί μου στα φιλολογικά, στα Αρχαία Ελληνικά, διότι εμένα εκεί ήταν πάντα η μεγάλη μου αγάπη και παραμένει και σήμερα! Μετά οι άνθρωποι που με καθόρισαν, οι δάσκαλοί μου στο τραγούδι, στην Ελλάδα η Άννα η Διαμαντοπούλου και στο εξωτερικό η Mary Hammond,  που κάναμε musical στο Royal Academy of Music, στο Λονδίνο.

Η Φωτεινή Δάρρα στο σπίτι του Άγγελου Σικελιανού, με φόντο το μοναδικής ομορφιάς δελφικό τοπίο.

Μέχρι τώρα έχετε τραγουδήσει τους πιο πολλούς και σημαντικούς Έλληνες συνθέτες. Υπάρχει κάποιος δημιουργός που θα θέλατε να ερμηνεύσετε έργα του και δεν το έχετε κάνει μέχρι σήμερα;

Σίγουρα υπάρχουν συνθέτες που δεν τους έχω τραγουδήσει στην πρώτη ερμηνεία, δηλαδή η πρώτη ερμηνεία δεν ήταν δική μου. Θα ήθελα να το είχα κάνει. Υπάρχουν τραγούδια που έχω ζηλέψει, που λέω «Πω, πω, τι ωραίες εποχές, τι ωραίο να το είχα πει εγώ»! Μου έρχεται τώρα στο μυαλό ένα τραγούδι της Βίκυς Μοσχολιού, το  «Στον κεραυνό και στη βροχή» [Σ.τ.Ε. «Η νύχτα», Μουσική/Στίχοι: Ξαρχάκος Σταύρος/Γκάτσος Νίκος], μου έρχονται κι άλλα που έχει πει η ερμηνεύτρια. Την γνώρισα και είχαμε πολύ ζεστή και καλή σχέση στα τελευταία χρόνια της ζωής της. Τα «Δειλινά», αλλά και όλα τα τραγούδια που έχει πει. Επίσης, η Τζένη Βάνου είχε υπέροχα τραγούδια, η Νάνα Μούσχουρη -τι φοβερά τραγούδια!-, η Φλέρυ Νταντωνάκη με τα τραγούδια του Χατζηδάκι, η Μαρία Φαραντούρη… Έχω ζηλέψει πολλά τραγούδια, που θα ήθελα πραγματικά να τα είχα πει πρώτη. Όμως, πρέπει να πω, πως το μαγικό που έχει το τραγούδι είναι ότι παρ’ όλο που μπορεί να μην είσαι ο πρώτος που το τραγουδάει, μπορείς να το τραγουδήσεις ξανά και ξανά, γιατί γι’ αυτό γεννιούνται τα τραγούδια, για να τα ξανατραγουδάμε και να συνεχίζουμε αυτήν την παράδοση. Την παράδοση του τραγουδιού στις επόμενες γενιές!

Η Φωτεινή Δάρρα με τον διακεκριμένο πιανίστα-συνθέτη Γιώργο Παπαχριστούδη, τον σύντροφό της στην ζωή και την τέχνη.

Ποια θεωρείτε ότι είναι η πιο σημαντική, υπό οποιαδήποτε έννοια, στιγμή της καριέρας σας;

Η σημερινή βραδιά ήταν πολύ σημαντική για μένα! Ήταν σημαντική και πριν συμβεί και την ώρα που συνέβαινε και θα είναι σημαντική και στο μέλλον! Πολύ σημαντική ήταν και η συναυλία στην Αγία Ειρήνη στην Κωνσταντινούπολη, υπό την αιγίδα του Πατριαρχείου. Επίσης όταν τραγούδησα στον Ο.Η.Ε., αλλά και στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Αλλά, φαίνεται ίσως περίεργο, ότι μου αρέσουν πολύ και οι περιπτώσεις -και τις θυμάμαι- που τραγούδησα για λίγο κόσμο, είναι οι στιγμές που πάνω στην παρέα, με κοινό σε ένα μικρό χώρο, όπου έρχεσαι σε επαφή με λίγους ανθρώπους, που τους βλέπεις όμως από κοντά. Για μένα η επαφή είναι πάρα πολύ σημαντική! Σε ένα πολύ μεγάλο χώρο μπορεί να τους χάσεις, να μην βλέπεις τα πρόσωπα των ανθρώπων, διότι είναι πολλά τα φώτα, είναι μακριά ο κόσμος, μπορείς να την χάσεις αυτήν την επαφή. Σε ένα μικρό χώρο όμως, πιο ζεστό, πάντα έχεις αυτήν την επαφή, το eye contact, την οπτική επαφή, που είναι πολύ-πολύ όμορφο να το βλέπεις και να το αισθάνεσαι.

Στους Δελφούς ζήσαμε όλοι μία μυσταγωγική βραδιά!

Μετά την επιτυχημένη ερμηνεία τραγουδιών της Τζένης Βάνου, πολλοί σας συγκρίνουν μαζί της. Πώς νιώθετε γι’ αυτό;

Την γνώρισα την Τζένη Βάνου, ήταν μια πολύ ιδιαίτερη περίπτωση, δεν θα ήθελα να ταυτιστώ. Χαίρομαι όμως γι’ αυτό! Ξέρετε, είναι σαν τους αθλητές. Όταν συγκρίνουν το άλμα που έχεις κάνει ή την επίδοση που έχεις επιτύχει στο στίβο, στα 100 μέτρα π.χ. και σε συγκρίνουν με κάποιον πολύ σπουδαίο αθλητή, ήδη αισθάνεσαι πολύ καλά, ακόμα και αν η επίδοσή σου δεν είναι τόσο καλή. Αν σου λένε  ο διασκελισμός σου, ας πούμε, μου θύμισε αυτόν τον αθλητή… Για μένα είναι πολύ σημαντικό αυτό! Δεν θα ήθελα όμως να συγκρίνω με τη ζωή της, γιατί είχε μία τραγική ζωή η Τζένη Βάνου, την οποία δεν γνωρίζουν πολλοί, με πολλά θέματα και προσωπικά, τα οπoία πραγματικά την καθόρισαν, αλλά καθόρισαν και τις ερμηνείες της, τις πολύ-πολύ μεγάλες ερμηνείες της!

Και μία πιο προσωπική ερώτηση. Πώς είναι η καθημερινότητά σας ανάμεσα στους δύο πυλώνες της ζωή σας, την μητρότητα και την καριέρα;

Να πω μια μεγάλη αλήθεια, γιατί οι περισσότεροι κρυβόμαστε πίσω από ωραίες λέξεις! Είναι πολύ δύσκολο! Είναι πολύ ωραίο το γεγονός ότι έχω το παιδί μου, μέσα σε δύσκολες στιγμές που περνάω σ’ αυτό το πραγματικά περίεργο επάγγελμα, που μία είσαι με πολύ κόσμο, την άλλη είσαι μόνος σου, την άλλη σκέφτεσαι το επόμενο, την άλλη δεν έρχεται, ξανά πάλι, δηλαδή είναι πολύ δύσκολο! Έχω το παιδί μου και πάντα είμαι εκεί, πάντα έχω να νοιαστώ γι’ αυτό. Και το γεγονός αυτό, ότι νοιάζομαι για τη μικρή μου, με κάνει και ξεπερνάω τα διάφορα προβλήματα στη δουλειά μου. Όμως, είναι πολύ δύσκολο να διαχειριστείς τον χρόνο σου, να διαχειριστείς την συναισθηματική φόρτιση, να διαχειριστείς το γεγονός ότι σου λείπει! Εμένα μου λείπει το παιδί σε στιγμές σαν απόψε που, όσο κι αν σας φαίνεται περίεργο, θα ήθελα την κόρη μου να είναι από κάτω, αλλά θα ήταν δύσκολο πρακτικά, είναι μικρή ακόμα, δεν θα μπορούσε να παρακολουθήσει, θα κουραζόταν! Επίσης, δεν θέλω να της επιβάλλω ότι, επειδή οι γονείς της είναι πάνω στην σκηνή, πρέπει να είναι κι αυτή από κάτω και να τους παρακολουθεί. Με άλλα λόγια είναι επιλογή της το αν θέλει να μας παρακολουθήσει, αν θέλει να είναι μέσα στο κοινό μας ή αν δεν θέλει, το αν θέλει να σπουδάσει μουσική ή να μάθει μουσική ή όχι, είναι δική της καθαρά επιλογή.

Η τελευταία μας ερώτηση αφορά κάτι που θα θέλατε να «καταθέσετε», μία σκέψη, μία ανάμνηση, ένα συναίσθημα, οτιδήποτε, που να αφορά στα ελληνικά νησιά, μιας και η συνέντευξη αυτή θα δημοσιευθεί και στα on board περιοδικά των εκδόσεών μας.

Καταρχάς εγώ είμαι νησιώτισσα, είμαι από τη Ζάκυνθο, αλλά παρ’ όλο που είμαι από τη Ζάκυνθο και αγαπώ πάρα πολύ τα Επτάνησα, διότι είμαι «βουρλισμένη Επτανήσια», παρ’ όλα αυτά λατρεύω το Αιγαίο, λατρεύω το μυστήριο που έχει το Αιγαίο, αυτούς τους αέρηδες, που είναι ανεξέλεγκτοι και περίεργοι και καθαρίζουν τη θάλασσα πολύ ωραία και κάνεις ένα πολύ ωραίο μπάνιο! Ωραίο το μπάνιο είναι όταν η θάλασσα είναι καθαρή, όταν φυσήξει και έχει καθαρίσει! Λατρεύω το Αιγαίο, μου άρεσε πάρα πολύ η Φολέγανδρος όταν την επισκέφθηκα, έχει κάτι πρωτόγονο και περίεργο, κάτι το ιδιαίτερο, έχει μια ενέργεια η Φολέγανδρος. Μου αρέσουν πάρα πολύ τα Κουφονήσια, αγαπημένη μου η Σαντορίνη και η Οία, αυτό το πολύ περίεργο μέρος. Τι να πω, όλα τα νησιά του Αιγαίου είναι μοναδικά. Για την Σίφνο, για την Κύθνο, για την Σύρο την αρχόντισσα. Υπέροχα νησιά! Θα κάνω λίγες διακοπές με την μικρή μου, όχι σε νησί, θα πάμε στην Χαλκιδική, διότι είναι στους παππούδες, που είναι κοντά στην Θεσσαλονίκη, οπότε θα την πάρουμε από εκεί και θα πάμε στην Χαλκιδική. Πιστέψτε με, παρ’ όλο που περνάω πολύ καλά πάνω στη δουλειά μου, περιμένω πως και πως… Συγκρούονται μέσα μου,  χαίρομαι μ’ αυτό που κάνω, αλλά περιμένω να τελειώσει, για να πάω να την δω. Και σήμερα αν δεν είχα το «Καλή επιτυχία μανούλα!» από το τηλέφωνο, δεν θα μπορούσα να ξεκινήσω. Μου το είπε, ήταν 21.28 και ήξερα ότι 21.30 έπρεπε να ξεκινήσει η μετάδοση, έπρεπε να είμαστε ακριβείς. Ο κόσμος μαζεμένος από κάτω και περίμενε, ήταν και το φεγγάρι, η ανατολή της πανσελήνου, αλλά δεν μπορούσα να βγω αν δεν άκουγα το «Μανούλα καλή επιτυχία»!

Πανοραμική άπψη της πόλης της Ζακύνθου, ιδιαίτερης πατρίδας της Φωτεινής Δάρρα, από τον λόφο της Μπόχαλης.

Σας ευχαριστούμε θερμά κυρία Δάρρα γι’ αυτήν την τόσο ενδιαφέρουσα συζήτηση και σας ευχόμαστε να χαιρόσαστε το κοριτσάκι σας!

Όλος ο κόσμος να χαίρεται τα παιδιά του, γιατί τα παιδιά είναι το μέλλον αυτού του κόσμου!

Η περίφημη Θόλος στον Αρχαιολογικό χώρο των Δελφών.

Ευχαριστούμε, τέλος, για την φιλοξενία τον πανέμορφο χώρο του Restaurant – cafe «Villa Symposium» στους Δελφούς, καθώς και την Φρατζέσκα Τσούνη για την λήψη του video.

Copyright © Katerina Marinaki. All Rights Reserverd.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια της κατόχου του Κατερίνας Μαρινάκη. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

 

Κατηγορίες:Culture / EventsΕτικέτες: ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αρέσει σε %d bloggers: